M-am născut în data de 1 ianuarie 1954 într-o familie modestă și numeroasă din comuna Cocu (de lângă Pitești), care a fost deposedată de pământ și utilaje agricole de către regimul comunist. Părinții mei, Petre și Ioana, m-au crescut în spiritul bunului simț, al credinței în Dumnezeu, al cultului muncii, precum și al respectului pentru bine, frumos și adevăr, scară de valori pe care am transmis-o și copiilor mei.
Referitor la educație și formare, după ce am terminat școala generală în satul natal, am urmat Liceul Industrial de Chimie din Pitești, apoi m-am înscris la Facultatea de Fizică din Bucureşti.
După absolvirea facultății în anul 1981, am fost repartizat de către minister ca profesor de fizică la Grupul Școlar Agricol din comuna Dragalina, județul Călărași. Pentru a evita plafonarea intelectuală în mediul rural, am urmat cursurile serale ale Facultății de Electronică și Telecomunicații din București, pe care am absolvit-o în anul 1986.
La început, nu mi-a fost ușor să trăiesc în comuna Dragalina, însă m-am integrat progresiv în comunitatea locală cu oameni harnici și primitori.
În anul 1984, m-am căsătorit cu Sidonia (prof. de franceză) și avem împreună doi fii, Lucian și Sebastian, care au absolvit Facultatea de Automatică și Calculatoare din București, în prezent având domiciliul și serviciul în capitala României.
În calitate de profesor de fizică laLiceul Tehnologic “Duiliu Zamfirescu” din localitatea Dragalina – în care mi-am desfășurat activitatea timp de aproape patru trei decenii – am acţionat pentru optimizarea calităţii vieţii şcolare prin deplasarea accentului pe eficienţă, integrare în viaţa comunităţii şi armonizarea activităţilor didactice cu nevoile educaţionale ale elevilor şi aşteptările părinţilor.
Demersul educaţional a stat sub semnul formării la elevi a unor competențe cognitive de bază, prin îmbinarea metodelor tradiţionale cu cele activ-participative în scenarii didactice moderne de abordare ştiinţifică a realităţii obiective. Am fost preocupat de realizarea unor lecţii atractive într-un cadru motivaţional adecvat pentru stimularea gândirii elevilor, formarea unor deprinderi eficiente de studiu, autoevaluare, dar şi de comunicare în echipă şi participare creativă la rezolvarea unor probleme de fizică.
Prin strategii didactice bazate pe tratarea diferenţiată a elevilor cu ritm lent de învăţare şi organizarea de activităţi suplimentare, s-a urmărit eliminarea lacunelor din pregătirea acestora.
Ca profesor diriginte la clasa a XIII-a A, mi-am îndeplinit îndatoririle din fişa postului şi am urmărit cunoaşterea obiectivă a comportamentului elevilor, ţinând cont de aspiraţiile şcolare şi profesionale ale acestora, interesele şi capacităţile cognitive diferite, pentru a gestiona probleme care apar în cadrul unui microgrup educaţional format din elevi maturi cu temperamente şi caractere distincte, dar şi pentru a-i implica în activitatea şcolară, apelând la propria lor experienţă.
Pentru a sprijini studiul multidisciplinar şi interdisciplinar în ştiinţele naturii, am publicat lucrarea “Alma Lux” la Editura Agora din Călăraşi şi am postat sinteze de fizică şi de matematică pe forumul profesorilor şi forumul elevilor. Lucrarea “Sinteze de fizică” este publicată pe site-ul ISJ Călărași, domeniul RED. Pe forumul “Asigurarea calităţii educaţiei” am prezentat o metodă pentru analiza statistică a proceselor educaţionale în lucrarea “Repere în educație”.
Am publicat diverse articole de cercetare teoretică și aplicativă în “Edict-Revista educației”, site-ul “iteach.ro”, platforma online “academia.edu”.
Pentru a răspunde cerinţelor unui învăţământ modern cu o dinamică profundă, am fost preocupat de propria perfecţionare profesională, prin studierea unor cărţi şi reviste de specialitate, realizarea şi actualizarea portofoliului personal, precum şi publicarea în mass-media a unor articole ştiinţifice şi studii de pedagogie.
Am participat la la Simpozionul Internațional “Universul Științelor”, unde am primit Premiul I pentru “Dualitatea Existenței”, precum și Diploma de excelență, pentru implicarea în activități extracurriculare, realizarea de bune practici în educație, dezvoltarea creativității și a inovării în scopul creșterii calității procesului de învățământ.
Ca cetăţean al comunei Dragalina, m-am implicat în viaţa comunităţii prin promovarea imaginii localității și realizarea unor monografii în Word şi Power Point, cu sprijinul autorităţilor locale, a Muzeului de Istorie din Călăraşi şi a Muzeului Agriculturii din Slobozia. O variantă sintetică a monografiei este postată pe site-ul comunei Dragalina.
