Repere în devenirea umană

            În clipe de reflecție existențială, se pune firesc întrebarea fundamentală: cine suntem, de unde venim și încotro ne îndreptăm pe această magnifică planetă care poartă omenirea în istorie?
             În limita experienței de viață și a posibilităților de care dispun, am încercat să ofer un răspuns în lucrarea “Repere în devenirea umană”,  în care prezint evoluția materiei vii pe Terra, complexitatea structurală și funcțională a organismelor,  disponibilitățile, responsabilitățile  și speranțele ființei  umane, libertățile  devenirii sale, aspirația la fericire și dorul de înțelepciune.
            În condiţiile unei explozii informaţionale fără precedent, a unei dinamici sociale profunde, a redefinirii scărilor de valori şi a modelelor etalon, se impune regândirea sistemului educaţional pe criterii  de performanţă. 
            Omul contemporan trebuie să posede cunoştinţe şi capacităţi cognitive de bază, formate în şcoală şi perfecţionate printr-o autoeducaţie permanentă în cursul vieţii, care să-i asigure succesul la standarde europene pe piaţa concurenţială a muncii.
            Dificultăţile complexe care apar pe traiectoria educaţională pot fi atenuate printr-o ofertă  informaţională şi strategii didactice adecvate, bazate pe metode activ-participative, regizate prin scenarii didactice  într-un cadru motivaţional de emulaţie intelectuală în care participanţii  interacţionează sub semnul valorilor perene de bine, frumos, dreptate şi adevăr.
            În strategiile educaționale, trebuie avut în vedere că  învăţarea bazată pe motivație profundă, adaptarea la situații diverse  și depășirea obstacolelor,  implicarea activă,  colaborarea și asumarea de responsabilități în cadrul unor  comunități,  originalitatea, creativitatea și trăirile intense  sunt  repere  importante  în modelarea și devenirea umană.
            Subscriu la părerea justă a filosofului și pedagogului ceh  Jan Amos  Comenius:  “omul, ca să devină om, trebuie să fie educat”, cu menţiunea că zestrea ereditară are un rol determinant și trebuie pusă în valoare. Educaţia începe în familie, se dezvoltă  în şcoală şi se continuă în mediul socio-cultural  în care individul  s-a integrat pe deplin.
            Menirea  unui dascăl cu experienţă, responsabil pentru  formarea de caractere, profesii de succes și destine umane, este să dezvolte orizontul cognitiv al elevilor   prin lecţii  atractive şi eficiente,  să prelucreze pedagogic informaţia transmisă, lărgindu-i sfera explicativă şi aplicativă, pentru a pune în valoare potenţialul educativ al tinerilor  pasionaţi de enigmele cunoaşterii, dar și implicarea acestora  în  progresul  comunității.   Fundamentul  României de mâine îl constituie  resursa umană aflată în sistemul educaţional de astăzi,  care trebuie  adaptat  permanent  la  cerințele dinamicii  societății și adus la nivelul  standardelor  impuse  de   civilizația  digitalizării,  a colaborării și a integrării  pe scară largă, a schimbării modului de gândire și de acțiune umană. 

       ………………………………………………………………………………………………………………………………….

Cei interesați de conținutul integral al lucrării „Repere în rotația anotimpurilor” pot accesa

https://www.academia.edu/50811588/Repere_in_devenirea_umana

Name: Vasile Tudor Date, place of birth: 01.01.1954, Arges, Romania Parents: Petre, Ioana Spouse: Sidonia Children: Paul Lucian, Laurentiu Sebastian, Education(institute,degree,date): Bucharest Faculty of Physics(1976-1981), Bucharest Faculty of Electronics and Telecommunications(1983-1987) Career: professor of physics Scientific activity and applicable research: *studies, articles published in mass-media *scientific conveyances *patents and proposal of inventions *interdisciplinary paper „Alma Lux” Websites: http://www.telisavonline.ro https://independent.academia.edu/VasileTudor6 https://iteach.ro/pg/profile/vasile.tudor

Lasă un răspuns