Obținerea unor mijloace de transport cu viteze de deplasare cât mai mari reprezintă o mare provocare pentru progresul tehnicii și tehnologiei actuale.
O soluție tehnică novatoare constă în realizarea unui mijloc de transport ultrarapid, prevăzut cu motor reactiv care asigură propulsia dar şi sustentaţia pe pernă de gaze.
Acest tip de vehicul poate avea diverse utilizări, ca de exemplu în domeniul transporturilor militare şi civile, dar şi în activităţile sportive sau de agrement.
În prezent sunt cunoscute diverse vehicule cu pernă de aer, extrem de utile pentru a se deplasa atât pe sol, cât şi pe apă, însă nu depăşesc în general viteza de 300 km/h, din cauza performanțelor reduse ale grupurilor motopropulsoare şi motocompresoare cu elice care asigură forţa de tracţiune, respectiv debitul de aer necesar pernei de aer pe care acestea plutesc.
Deşi vehiculele cu sustentaţie pe pernă de aer cu cameră inelară au consum energetic mai mic decât cele cu cameră semicirculară, pe măsura creşterii vitezei se măreşte nu numai rezistenţa aerodinamică, ci şi rezistenţa de impuls, ca efect al accelerării aerului necesar pentru formarea pernei, care peste o valoare de prag a vitezei de deplasare, devine preponderentă, deoarece variaţiile sale sunt mai mari decât cele ale rezistenţei de formă.
Mijlocul de transport ultrarapid elimină aceste dezavantaje, prin aceea că este prevăzut cu motoare reactive cu flux divizat al gazelor din camera de ardere, care asigură atât propulsia, cât şi sustentaţia acestuia.
Conținutul integral al lucrării “Mijloc de transport ultrarapid” este prezentat pe
https://www.academia.edu/47840432/Mijloc_de_transport_ultrarapid
Do you want Search?
Random Post
Search